Gyorsszerviz

oil

Olajcsere:

A motorolaj elsődleges feladata a motor mozgó alkatrészeinek kenése, a fém-fém érintkezés megakadályozása és a csökkentése. További feladatai a hő elvezetése, a motor tisztán tartása  a tömítések kondicionálása és a fém alkatrészek korrózió elleni védelme. Évente egyszer vagy 15 000 km-enként javasolt a motorolaj és olajszűrő cseréje.

Levegőszűrő csere: 

A levegőszűrők eltávolítják a beszívott levegőből a motor szempontjából veszélyes kopást okozó anyagokat. Egy gyenge minőségű levegőszűrő a motor élettartamát akár 40-50%-al is csökkentheti! Ezért az állandóan ellenőrzött jó minőség a döntő fontosságú. Az levegőszűrőt évente egyszer, (gyakori poros úton közlekedés esetén többször is) érdemes kitisztítani, szükség esetén cserélni.

Pollenszűrő csere:

A pollenszűrők közel 100%-ig kiszűrik a pollent, port, baktériumokat és az aktív szénréteggel kombinált szűrőanyagok még a szervezetünkre ártalmas gázokat, szmogot, mint például a nitrogén oxidokat is kiszűrik. Napjaink környezeti ártalmai egyre több embernek okoznak különféle súlyos allergiás megbetegedéseket. A gépkocsik utasterében fokozottan vagyunk kitéve ezen ártalmas hatásoknak, melyeket jelentősen csökkentheti AR utastér levegőszűrő használatával.A tapasztalat az, hogy pollenszűrőt évente mindenképpen érdemes cserélni, ez a jó kabinszellőzés és jó párátlanítás alapfeltétele.

Üzemanyagszűrő csere:

Az üzemanyagszűrők kiszűrnek minden ártalmas szennyeződést az üzemanyagból, amelyek fennakadást jelentenének a motor működésében.Tankolásnál, valamint a leürülő tartályba kerülő levegővel együtt juthat szennyeződés az üzemanyagba. Ha a szennyeződés nem akad fenn az üzemanyagszűrőn, akkor a befecskendező rendszer drága alkatrészeit károsítaná, lerakódással dugulást okozhat, ami megbénítja a motor működését.

Gyújtógyertya csere:

A gyújtógyertya feladata, mindenfajta külső és belső, fizikai, mechanikai, kémiai és villamos terhelés ellenére az összesűrített keverék biztos meggyújtása. A gyújtógyertya a motor üzemelése közben ki van téve a keverék elégésekor keletkező nagy nyomásnak, ami 40 -50 Bar is lehet. Szívóütemben ez az érték 0,5-0,9 Bar-ra csökken. Az égés folyamán keletkező, valamint az üzemanyagban található vegyi anyagok szennyezik és a szikra kisülésekkor jelentkező eróziós hatások együttesen koptatják, rongálják az elektródákat.

A gyújtógyertyák cseréjére csak abban az esetben vállalkozzon saját maga, ha rendelkezésére áll az ajánlott gyújtógyertyakészlet,
a szükséges célszerszámok, valamint ismeri az előírt meghúzási nyomatékokat és van tapasztalata a motor karbantartási munkáinak elvégzésében. A modern gyújtógyertyák összetett és érzékeny alkatrészek, amelyeknek cseréje óvatosságot és nagy körültekintést igényel. Ellenkező esetben megsérülhet a gyújtógyertya és a hengerfej finom menete, illetve ha túlhúzzák, akkor a gyújtógyertya könnyen eltörhet.

szuro_4